Patrick vertelt: ”Wij zijn assortimentsbeheerder en inkopers. Dat betekent dat we verantwoordelijk zijn voor het beschikbaar hebben van het juiste aanbod. Op het juiste moment en voor de juiste prijs. Een juiste prijs voor zowel onze klant als voor Lekkerland zelf.” Bas: “Als klant heb je bij Lekkerland de mogelijkheid om producten bij onze groothandel af te nemen, maar je kunt ook alleen gebruikmaken van onze logistiek. We gaan altijd met onze klant in gesprek om te bekijken hoe we elkaar het beste kunnen helpen. Bijvoorbeeld door samen in te kopen voor een betere prijs.” Patrick vult aan: “Inkopen is een sport voor me. Onderhandelen, contacten, voor een maximaal resultaat. Ik kan er zó van genieten als ik een klant blij maak met belangrijke informatie of een goede deal!”
Bij Lekkerland volgen we trends actief en vervolgens brengen we producten bij onze klanten onder de aandacht. Omdat we weten wat zij belangrijk vinden, kunnen we relevant voor hen zijn. Een mooi voorbeeld dus van proactief bezig zijn. Bas: ”In het voor- en najaar wisselt het assortiment vaak en spreken we onze klanten sowieso. Maar daarbuiten zijn wij altijd bezig met actualiteiten. Wij willen natuurlijk goede prijzen, dus daar onderhandelen we veel over. Soms ontstaan er dan leveringsproblemen en dan kijken we naar het beste. Gaan we akkoord met de gestelde prijs, zodat we producten geleverd krijgen? Of wachten we op een betere prijs? Misschien is er wel een andere leverancier, die aan de gevraagde wensen kan voldoen? Balanceren en maximale resultaten halen, dat is het hele spel.”