Focus op
kwaliteit van food en efficiëntie

Ronald, Operations Manager Food Service

Focus op
kwaliteit van food en efficiëntie

Ronald, Operations Manager Food Service

Een warme sfeer,producten van hoge kwaliteit en vooral een aantrekkelijke presentatie van het verse eten – dit zijn essentiële factoren voor het succes van een gemaksformule.

Mijn werk bij Lekkerland 

Klanten en Lekkerlanders laten zien hoe ze een broodje in slechts enkele stappen kunnen veranderen in heerlijk eten, hoe ze processen in een winkel kunnen optimaliseren en wat belangrijk is voor productpresentatie – dat is mijn taak. Ik heb al meer dan 300 winkelmedewerkers en Lekkerlanders opgeleid sinds ik in 2016 bij Lekkerland kwam. Naast praktische training op locatie omvat dit ook theorie over onderwerpen zoals voedselveiligheid en procesoptimalisatie. Maar ik geloof in ‘leren door te doen’ – daarom vinden de meeste trainingen plaats in de winkel of in onze eigen trainingskeuken op het hoofdkantoor van Lekkerland Nederland in Son. Hier kunnen klanten en hun werknemers nieuwe producten, voorbereidingen, trends leren kennen en uitproberen; of gewoon inspiratie opdoen.

Mijn carrièrepad 
Mijn werk is mijn passie: opgeleid als patissier leerde ik fijnproeven en wat ik met ingrediënten kan creëren. Ik heb altijd genoten van het delen van mijn kennis met collega’s in trainingen en seminars. Om eens wat breder te kijken, maakte ik de overstap naar levensmiddelen retail, waar ik verschillende functies bekleedde en uiteindelijk als manager verantwoordelijk was voor verschillende locaties van een nationale formule. Ik heb ook gewerkt als trainer met een erkende MBO- en HBO-beroepsopleiding.

Als ‘Lean Coach’ van een horecabedrijf heb ik uiteindelijk het efficiënte opzetten van processen toegevoegd als extra aandachtspunt. En: met efficiëntere processen kun je ongelooflijk veel succes behalen in gemakswinkels! Kleine veranderingen leiden tot geweldige resultaten – je moet gewoon weten waar je moet beginnen.

Training en lesgeven spelen ook een belangrijke rol in mijn vrije tijd – als duikinstructeur leer ik mijn studenten alles wat ze moeten weten voor een veilige onderwaterervaring.

„De perfecte cappuccino, een broodje met een knapperig slablad, een vriendelijk welkom – dit hoort allemaal bij mijn werk! Ik werk met klanten van Lekkerland om hun aanbod aan foodservice te optimaliseren. Het doel van mijn training: een all-round succesvolle klantervaring in de winkel!“
Ronald, Operations Manager Food Service. Lekkerlander sinds 2016

Wat ik zo leuk vind aan Lekkerland

Mensen coachen is mijn passie – en bij Lekkerland heb ik er mijn beroep van kunnen maken. Ik vind het geweldig dat ik met mijn werk zichtbaar verandering breng.