Er is een belangrijke nieuwe trend in hoe en wat we eten. De huidige consumenten, zeker de wat jongere generatie, kijken op een heel andere, meer kritische manier naar voeding. Wat daarin voornamelijk van belang is, is de 'bewuste keuze'.

Voedingswaarde van voedsel

Veel meer dan vroeger denkt de consument nu na over wat hij wil eten. Daarin speelt de voedingswaarde van het product een grote rol.

Heeft de consument op dat moment behoefte naar iets wat gewoon de honger of dorst stilt? Of wil deze een snack die iets extra’s biedt? Dat ‘extra’ kan heel divers zijn: veel of juist heel weinig energie, zonder kleur- of smaakstoffen, met veel vezels en extra proteïnen of bijvoorbeeld geproduceerd met enkel natuurlijke ingrediënten. Daarnaast is er een groeiende groep van consumenten die een dieet of een specifieke voedingsgewoonte volgt.

Kiezen voor bewuste voeding

Lekkerland volgt alle markttrends op de voet en is dus de ideale partner om u hierin te adviseren en te begeleiden. Met Smart Choice helpen we u op weg binnen de categorie van bewuste voeding, specifiek voor het on the go-kanaal.

Voor elk budget

Consumenten zijn wereldwijd steeds meer met voeding bezig. Gezondheid & welzijn is belangrijker dan ooit voor mensen (56%), met fitness als #1 doel om te verbeteren in 2022. Daarnaast worden levens steeds ‘vloeibaarder’; mensen zijn meer on-the-go, er is minder tijd om te eten/ drinken en er worden meer impuls gedreven aankopen gedaan, iets wat snacken steeds populairder maakt. Deze trend is ook naar Nederland overgewaaid, waar mensen gemiddeld zeven keer per dag iets consumeren. Dit alles heeft een effect in werking gezet waar verschillende merken op inspelen.

Binnen het Smart Choice assortiment van Lekkerland is er genoeg te kiezen en voor ieders portemonnee een betaalbaar assortiment beschikbaar.

Meer informatie

Bent u nog geen klant van Lekkerland, maar wenst u meer informatie te ontvangen over onze dienstverlening? Neem dan contact met ons op via: 088 - 7474 111.