logologo

Navigation
Sfeerbeeld chocolade en cacao

Van cacao tot innovatie

19-09-2025 | Heb jij Lekkerland Actie. 10 al gezien? Naast onze scherpe aanbiedingen zijn er deze editie een aantal chocolademerken die hun verhaal hebben gedeeld. Je vindt er onder andere inspirerende verhalen over duurzaamheid, en slimme artikelintroducties die inspelen op trends.

Cacaobonen in handen

Duurzaamheid

Wist je dat Côte d’Or al hun cacaovolume inkoopt via het Cocoa Life programma? Hiermee heeft het programma als doel cacaoboeren te ondersteunen, hun levensomstandigheden te verbeteren en bossen te beschermen. 

Ook Tony’s Chocolonely zet zich in voor een betere cacao-wereld. Zij hebben de Tony’s 5 samenwerkingsprincipes samengesteld voor een eerlijkere cacaoketen. 

Nieuw chocolade innovaties assortiment

Inspelen op trends

Chocolademerken spelen scherp in op online trends en introduceren snel nieuwe producten. De Dubai chocolade trend is bijvoorbeeld niet te missen. Onder andere de pistacherepen van Dubai Bar en Ritter Sport zijn hier een mooi voorbeeld van. Daarnaast heeft ’s werelds grootste influencer MrBeast samen met Feastables een nieuwe chocoladebeleving geïntroduceerd. Door de enorme bekendheid van MrBeast en sterke wereldwijde merkactivatie is dit een interessant nieuw product voor in jouw assortiment. 

Nieuwsgierig geworden?

Naast deze verhalen en innovaties vind je ook weer onweerstaanbare chocolade-acties in onze folder. Denk aan bijvoorbeeld M&M’s, Maltesers en Ferrero Rocher die je nu met 15% korting in kan slaan!