Lekkerlands Labstore Eet&Gerei eindigt in top 3 “Beste tankshop van Nederland’

Lekkerlands Labstore Eet&Gerei eindigt in top 3 “Beste tankshop van Nederland’

Houten, 7 november 2019 - Aan het einde van de eerste beursdag van de Tankstation Vakbeurs 2019 maakte de jury de winnaar bekend van de Tankstation Challenge. Lekkerlands eigen tankshop ‘Eet & Gerei’ in Katwijk aan Zee behoorde tot de finalisten. Op basis van een selectievoorronde, mystery visits en bezoek door de vakjury werden de finalisten beoordeeld. Een mooiere eerste beursdag had Lekkerland zich niet kunnen wensen: Eet & Gerei eindigde in de top 3 ‘Beste tankshop van Nederland’!

Uitproberen in de LabStore

Ruim twee jaar geleden opende Eet & Gerei haar deuren. Een initiatief van Lekkerland om te anticiperen en te leren uit de veranderende trends en consumentenbehoeftes in de wereld van on-the-go consumptie. De eerste labstore waar consumenten kennis maken met zo’n 100 vierkante meter vol on-the-go concepten, slimme oplossingen en vernieuwende producten en recepturen van Lekkerland zelf. Een innovatief winkelconcept dat een groot succes bleek en nu wordt beloond met deze top 3-notering.

Na de uitreiking vertelt Harold de Jong, eigenaar van de Shell-locatie waarin Eet & Gerei is gevestigd: “In de impulswereld, waar petrol middenin zit, is het zaak om gasten continu te verleiden. De ultieme ingrediënten voor zo’n shop zijn onder meer gemak, gastvrijheid, beleving en een uitgekiend assortiment aan food, tabak, non-food en services.”
De Jong vervolgt zijn verhaal met het feit dat Eet & Gerei regelmatig experimenteert met een wisselend aanbod. “In zoetwaren focussen we bijvoorbeeld op de fun-factor. Daarom hebben we vanaf dit weekend een Colorworks installatie van M&M’s waar gasten zelf hun bakje vol regenboogkleuren kunnen tappen.”

 

Advies onderbouwen met feiten en cijfers

Ook Freek van Beek, CEO Lekkerland Nederland, is trots op deze prestatie. Van Beek weet uit ervaring dat het succes van on-the-go consumptie afhankelijk is van de omgeving waarin de shop zich bevindt. “De hartslag van de shop is bepalend. Felicitaties dus aan Team De Jong!”, aldus Van Beek. “Ik zie onze labstore als een rijke bron van informatie. We zien wat wel goed verkoopt en wat niet. Daar passen we de zaak voortdurend subtiel op aan. Niet alleen in assortiment, maar ook in inrichting. Zo kunnen we factbased beargumenteren welke trend aanslaat, wat de potentie is van bepaalde convenience-artikelen en wat de meest geschikte plek op de winkelvloer is.”

Niet alle experimenten blijken overigens een succes, maar Lekkerlands hoofdzaak is om 'your most convenient partner' te zijn: “Alle uitkomsten en resultaten zijn waardevol. Deze neemt Lekkerland mee om zichzelf te verbeteren, maar vooral om het advies aan onze klanten te onderbouwen met feiten en cijfers. Zo kunnen zij nóg succesvoller ondernemen, daar doen we het allemaal voor.“