Assortiment
Wij helpen u ondernemen

Consumenten ontvangen volgens de richtlijnen, in een renderende shop

30. June 2020

In deze bizarre periode hebben we elkaar harder nodig dan ooit. Naast wekelijkse promotie-acties voor ondernemers, biedt Lekkerland ook de helpende hand aan ondernemers en hun personeel, bij het opvolgen van de coronarichtlijnen in hun shops.
Sinds de uitbraak van de crisis begin dit jaar heeft Category management Non-food binnen Lekkerland volle aandacht op desinfectie- en andere hygiënemiddelen. Naast deze nodige producten levert Lekkerland extra diensten die helpen om shops onder de juiste omstandigheden te laten renderen.

Golven in hygiëneproducten

“De vraag naar producten verschilde per fase”, vertelt Natasja Onderwater, Category Manager Non-food bij Lekkerland. “Het begon met de vraag naar desinfectiemiddelen. Hierop volgde de vraag naar mondkapjes vanuit onze klanten en ook vanuit de eindconsument.” Omdat het gaat om wensen vanuit de hele wereld, zijn er momenten geweest van schaarste. En vanzelfsprekend kreeg de zorgsector voorrang op deze producten. “Momenteel zijn het vooral de desinfectiezuilen die veel geleverd worden aan klanten. En de vraag naar handschoentjes is enorm.”

Meer dan alleen desinfectiemiddelen

Wil je je verkooppunt corona-proof openen met een zo hoog mogelijk rendement, dan is niet alleen de desinfectiezuil een vereiste, alsook de plek waar deze het best kan worden geplaatst. “In deze onwennige situaties help je je consumenten als je helder met hen communiceert: over goed gebruik van de desinfectiemiddelen, over het aanraken van producten, over de looproute,  etcetera”, weet Natasja. Ondernemers kunnen daarom bij Lekkerland terecht voor bestickering en communicatiemateriaal. “Maar we denken ook mee over de gevolgen daarop voor je schapindeling en looprichting langs de impulsproducten. Op deze manier zorgen we dat onze klanten in alle veiligheid kunnen renderen!”, geeft Natasja aan.

Vaste plek in het assortiment

Na de eerdere pieken en opgetreden verzadiging in sommige productcategorieën, volgt Natasja de trends nog steeds op de voet. “Door corona zijn we ons meer bewust van hygiëne. We voorzien daarom dat deze productcategorie in het assortiment verankerd zal blijven. We maken daarover afspraken met reeds bekende, maar ook nieuwe leveranciers. We bekijken welke artikelen geschikt zijn, waar een functioneel private label volstaat of waar een A-merk een gewenste toevoeging is.”

Ontvangt u consumenten volgens de richtlijnen? Advies nodig voor veilig laten renderen van uw shop? Informeer bij uw verkoopadviseur of neem een kijkje in ons aanbod: