Lekkerland Nieuws
Wij helpen u ondernemen

Lekkerland partner voor nationale franchise-formules

23. January 2019

Samenwerking Lekkerland Nederland en Nationale Franchisegids

Son, 23 januari 2019 – Lekkerland Nederland en De Nationale Franchise Gids zijn een samenwerking aangegaan. Hiermee wordt Lekkerland medesponsor van het Nationale Franchise Congres, het jaarlijkse evenement voor Nederlands’ toonaangevendste franchisegevers. Bovendien is Lekkerland partner op het platform van De Nationale Franchise Gids. Als enige groothandel en logistiek dienstverlener brengt Lekkerland daarmee haar inhoudelijke en praktische kennis midden in het hart van de franchiseformules.

Convenience heeft de toekomst

Hans Oberg Directeur Verkoop van Lekkerland Nederland: “‘High Traffic & Convenience’ is het snelst groeiende segment binnen de foodsector. En convenience is precies onze core business. Lekkerland is het verbindend platform voor alle aspecten van het gemakspectrum, binnen ieder georganiseerd foodservice kanaal: Travel, Petrol, Fast Service, Foodservice in (non)-foodretail en Leisure.”

Spilfunctie in franchisenetwerk

Lekkerland ziet dus goede mogelijkheden om die spilfunctie in het franchisenetwerk aan te bieden: “Wij helpen ondernemers in ieder kanaal succesvoller te zijn om consumenten onderweg te bedienen, zoals past in hun levensstijl”, vervolgt Oberg. “Wij zijn specialist in het relevantste assortiment, fijnmazige distributie en ondernemersondersteuning in de vorm van advies, data of volledige concepten en winkelinrichting. Wij bedienen al franchiseformules als HEMA, Jamin, Bakker Bart, BackWERK, Coffee Fellows, The Tosticlub en Wayback Burgers, maar we ondersteunen graag meer franchiseformules.“
Tiago Jurgens van De Nationale Franchise Gids is verguld met de samenwerking: “Er bestaat een grote behoefte aan de dienstverlening van Lekkerland bij onze relaties. Lekkerland speelt een toonaangevende rol in de foodservice en is bovendien zelf ook franchisegever van CIGO. Daarom zijn ze extra goed in staat om de dienstverlening af te stemmen op de wensen van zowel franchisegevers als franchisenemers.”

Totaalleverancier met ondersteunende dienstverlening

De klant heeft bij Lekkerland de mogelijkheid om de inkoop geheel of gedeeltelijk via eigen toeleveranciers te laten verlopen; opslag en vervoer kan Lekkerland verzorgen. Lekkerland adviseert daarbij over de juiste assortimentskeuze, optimale schap- en winkelinrichting en promotionele programma’s. Ook kan Lekkerland een backoffice verzorgen, waarmee bijvoorbeeld prijsgegevens eenvoudig kunnen worden uitgewisseld. Zelfs biedt Lekkerland franchisegevers en -nemers opleidingen en volledige implementatie van formules. “Kortom, Lekkerland heeft zich ontwikkeld tot een totaalleverancier met een breed palet aan ondersteunende dienstverlening“, concludeert Jurgens.

Nieuwe partnerschappen voor de toekomst in on-the-go

Dit past volgens Oberg ook helemaal bij de visie van Lekkerland op de on-the-go toekomst: ”De traditionele lineaire keten bestaat niet meer. Om een rol te spelen in de snelle consumentenwereld van on-the-go foodservice, zijn medespelers nodig, door de hele keten. Lekkerland vervult in de convenience wereld deze spilfunctie al en kijkt voortdurend uit naar nieuwe partnerschappen. ‘Your most convenient partner’, dat willen wij zijn voor onze klanten. Elke dag. Bij alles wat we doen.”