Lekkerland implementeert 300ste Piacetto module

3. april 2015

Lekkerland Nederland, partner voor alle on-the-go winkelformules, heeft onlangs bij Esso Maasbrug in Roermond de 300ste Piacetto koffiemodule geplaatst. Piacetto is de coffee-to-go oplossing van Lekkerland en wordt compleet met meubel en machine binnen een dag geïnstalleerd. Het Piacetto concept wordt ondersteund met een promotioneel programma en kan worden uitgebreid met een viennoiserie module voor koek en banket. Bovendien kan Piacetto eenvoudig worden gecombineerd met Punto Panino, het Italiaans gestijlde verse broodjes concept van Lekkerland.

Esso Maasbrug is een van de vijf stations van brandstoffenhandel Rijmar B.V. Naast station Maasbrug hebben ook Shell Kerensheide en Esso Ringbaan Oost Roermond een Piacetto koffiecorner. Frans Rijswick, directeur en eigenaar van Rijmar BV: “Waar wij Piacetto koffie verkopen zien we een duidelijke stijging van de koffieomzet. Bovendien is koffie een belangrijke klantentrekker wat de gehele shopomzet ten goede komt. Het is daarom logisch dat we dit uitbreiden. Samen met Lekkerland hebben wij onze locaties onlangs verbouwd en de Piacetto koffiecorners een prominente plek gegeven.”

Freek van Beek, directeur trade marketing en inkoop bij Lekkerland voegt daaraan toe: “Lekkere koffie in de shop is een absolute noodzaak en de vraag naar verschillende koffievarianten is de laatste jaren enorm toegenomen. Consumenten verwachten tegenwoordig overal een cappuccino of espresso. Met Piacetto bieden wij een plug&play concept voor alle soorten to-go formules en al mogelijk rendabel vanaf 5 koppen koffie per dag. Op dit soort en andere on-the-go foodservice oplossingen gaan wij ons de komende tijd nog veel meer richten dan we nu al doen.”

Lekkerland is van plan het aantal locaties met Piacetto dit jaar nog verder uit te breiden, zowel bij benzinestations, tabak- en gemakszaken, in-store en binnen retail.

Uw contactpersoon

Bart van Schijndel