Lekkerland Nieuws
Wij helpen u ondernemen

Coronacrisis: u kunt rekenen op Lekkerland, zeker nu

20. March 2020

Coronacrisis : u kunt rekenen op Lekkerland, zeker nu

De coronacrisis is een uitdaging voor ons allemaal. Lekkerland is zich bewust van haar verantwoordelijkheid. Als groothandel in voedingsmiddelen en tabak valt Lekkerland onder de kritische voedselvoorziening in Nederland. Klanten en consumenten kunnen rekenen op Lekkerland, zeker nu. Het is niet voor niets onze visie om “Your most convenient partner” te zijn – elke dag, bij alles wat we doen.

Geen bezorgproblemen

We hebben geen bezorgproblemen. We hebben onze volle aandacht op de orders voor onze klanten die open mogen blijven en dus op onze levering rekenen. We verwerken de binnenkomende bestellingen en bezorgen ze bij onze klanten.
Als we routeschema’s moeten aanpassen, of er een veranderging optreedt in levertijden, houden we daarover uiteraard nauw contact.

Wij stemmen dagelijks de voorraadniveaus af met onze leveranciers. Zij voorzien geen problemen in productie en distributie. Zij gaan uit van een onverminderde toevoer, om onze orders compleet en op de gevraagde momenten te leveren.

Onvermoeibaar team

De Lekkerlanders werken onvermoeibaar voor u door. Vooral in de logistieke centra, maar ook op de andere afdelingen, zodat u ook in deze moeilijke tijden volledig op ons kunt vertrouwen.

Extra voorzorgsmaatregelen:

Gelukkig hebben we binnen Lekkerland Nederland geen besmetting,
Lekkerland is zich natuurlijk bewust van de mogelijke gevolgen van een verdere verspreiding en volgt het beleid van het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en milieu).
Om de gezondheid van onze Lekkerlanders, klanten, leveranciers en partners te beschermen en toch zo goed mogelijk door te kunnen gaan met ons werk, hebben we een aantal maatregelen getroffen:

  • Zo werken onze medewerkers van kantoor thuis waar mogelijk.
    Om sociale contacten zoveel mogelijk te beperken, houden we onze interne en externe besprekingen via video-vergaderen.
  • We zijn technisch uitgerust om de verkoop- en klantenservice te behouden die u van ons gewend bent. Onze klantenservicemedewerkers staan klaar om u te helpen, onze systemen zijn 24 uur per dag beschikbaar.
  • In onze operatie hebben wij de werkvensters en pauzetijden gespreid, om minder medewerkers tegelijk op de werkvloer  te hebben.
  • De chauffeurs van onze leveranciers houden zich aan onze instructies, wanneer zij ons terrein betreden. Zij doen er ook alles aan om verdere verspreiding tegen te gaan.
  • Onze chauffeurs werken met een PDA (personal digital assistant, een zakcomputer), waarop de klant aftekent ter bevestiging dat hij zijn bestelling ontvangen heeft.
  • Onze chauffeur heeft hiervoor handschoentjes bij zich. Hij kan deze aantrekken om contact met de klant te vermijden  en natuurlijk ook aanbieden aan de klant, als die zich op die manier beschermd voelt om op de PDA af te tekenen.
  • Een response team heeft dagelijks overleg. Zij inventariseren de ontwikkelingen en anticiperen op mogelijke scenario’s.
  • Lekkerland heeft protocollen om te kunnen blijven leveren, in geval van een coronabesmetting. Daarin houden we rekening met verschillende situaties. Per situatie zullen we de nodige processen in gang zetten.
    Lekkerland heeft distributiecentra verspreid over heel Nederland en heeft daarmee verschillende mogelijkheden om uit te wijken.
    Ook hierin volgen we de richtlijnen van het RIVM.