Lekkerland Nieuws
Wij helpen u ondernemen

Lekkerland geeft vorm aan High Traffic & Convenience op Horecava 2020

11. December 2019

Snelst groeiende thema binnen de foodsector

Amsterdam, januari 2020 – Van maandag 13 januari t/m donderdag 16 januari 2020 presenteert Lekkerland op Horecava in Amsterdam haar invulling als ketenpartner in de wereld van High Traffic & Convenience, het snelst groeiende thema binnen de foodsector. Horecava is dé trendsettende horecabeurs die de bezoeker meeneemt in de snel veranderende wereld van foodretail & foodservice en buitenshuis eten, drinken en slapen. Lekkerland is partner in het TrendLAB en toont in de wereld van High Traffic & Convenience oplossingen voor de uitdagingen in het proces van georganiseerde foodservice; van sourcing en logistiek tot de hap van het broodje en de uiteindelijk tevreden gast.

YouTube

Door de video te laden, gaat u akkoord met het privacybeleid van YouTube.
Meer informatie

Video laden

High Traffic & Convenience is het snelstgroeiende thema binnen de foodsector. Lekkerland is specialist voor on-the-go consumptie en biedt, als verbindend platform in de convenience wereld, tal van oplossingen voor de georganiseerde foodservice. Alle ketenstappen komen aan bod, die uiteindelijk leiden naar de tevreden gast.

Cruciaal: logistiek

Logistiek is voor een partner in foodservice cruciaal: de distributie is al even zo specifiek als het relevante assortiment voor onze klanten. Op de stand volgen we hoe Lekkerland het volledige logistieke proces uit handen neemt, efficiënt en duurzaam.
Lekkerland opereert vanuit ons fijnmazige distributienetwerk in de leveringsvorm die aansluit op de behoefte en locatie van de ondernemer. Duurzaamheid is essentieel en de thematiek rondom stadsdistributie bepalend.

Zongekoelde bus

Lekkerland is één van de slechts acht bedrijven in Europa met drie Lean&Green-sterren. Voortdurend kijken we vooruit naar vernieuwende en duurzame mogelijkheden in de logistiek. Op de stand staat Lekkerlands eigen zongekoelde bus. Met deze kleinere voertuigen levert Lekkerland aan klanten in de stadscentra. De zonnepanelen genereren de voeding voor het koelsysteem. Een milieuvriendelijke manier om uw producten vers te  vervoeren tot aan de deur.

Het assortiment dat past bij consumententrends

De consument is 24/7 actief en vult de dag flexibel en zo efficiënt mogelijk in. Van de foodservice onderweg verwacht hij kwaliteit, snelheid en service. Of dit nou langs de snelweg is bij een tankstation of midden in de stad langs het fietspad. Lekkerland helpt de ondernemer om een bestemming van het foodservice-verkooppunt te maken en speelt in op de trends: gemak, gezond, genieten. Lekkerlands teams zijn iedere dag bezig om trends te vertalen naar een relevant productaanbod voor elk foodservice concept. Zo biedt Lekkerland lokale producten, gezonde snacks, functional drinks, hot meals en premium viennoiserie.

Klantspecifiek assortiment

Naast het brede groothandelsassortiment kunnen foodformules hun eigen specifieke assortiment bij Lekkerland onderbrengen, waarbij ze hun vertrouwde leveranciers, eigen recepturen en private-labels behouden.
Zo spelen Lekkerland en de ondernemer samen in op de veranderende behoefte van de tevreden gast. Daar horen bijvoorbeeld meer authenticiteit en lokale producten bij: de pompoen in de soep komt van de boer uit de regio.

De visie van Lekkerland op High Traffic & Convenience

Lekkerland streeft ernaar de ‘most convenient partner’ te zijn die foodformules in hun ambities succesvoller laat zijn. Lekkerland biedt, als de specialist voor on-the-go consumptie, innovatieve retailoplossingen, logistieke diensten op maat en een relevant, breed assortiment in vijf Europese landen. Lekkerland helpt georganiseerde foodservice formules in het verrassen en verleiden van de consument al vóór het moment van binnenkomst. Die samenwerking kan heel ver gaan, maar Lekkerland kan ook aan de randen blijven. De ondernemer blijft in control. Het is per slot van rekening zijn formule.

Bezoek hal 1.600 op de Horecava en stap in de wereld van High Traffic & Convenience. Registreren kan online via www.horecava.nl

Hoe ziet Lekkerlands agenda eruit?

Een kort overzicht van de deelevenementen tijdens Horecava waarvan Lekkerland onderdeel zal zijn.

Foodservice futureproof opening
In hal 5 vindt maandagochtend 13 januari van 9.30 tot 12.00 uur de officiële opening van Horecava 2020 plaats. De beurs wordt afgetrapt met de belangrijkste trends en ontwikkelingen in de foodservice branche van dit jaar. Woon ook de uitreiking van de Horecava Innovation Award bij.

Pitchsessies Foodservice & Retail
Maandag 13 januari: spraakmakende start-ups die in drie minuten tijd hun concept moeten pitchen om de jury te overtuigen van hun verhaal. De pitches waar de vakjury de meeste potentie in ziet, maken kans op een samenwerking. Lekkerland zit in het jurypanel, voorziet de start-ups van feedback én bepaalt mee wie de sessie wint.

FSIN brunchcongres
Tijdens het FSIN (FoodService Instituut Nederland) brunchcongres op dinsdag 14 januari presenteert Lekkerland oer-Hollandse poffertjes in een prikkelende trendvariant: drie verrassende vegan-smaken zullen geserveerd worden.

BETA-programma
Woensdagochtend 15 januari vindt het sprekersprogramma van BETA (Belangenvereniging Tankstations) plaats in het theater, bij  het TrendLAB. Aansluitend volgt de trendtour de stappen uit de keten van logistiek naar tevreden gast, over de wereld van High Traffic & Convenience.